Veelgestelde vragen

Bestellen & betalen

Heb ik een account nodig om te bestellen?

Nee, je hebt geen account nodig om te bestellen. Je kunt wel bij uw eerste bestelling aangeven of je een account wilt aanmaken zodat je de volgende keer met 1 druk op de knop kunt bestellen.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Een bestelling annuleren/wijzigen nadat deze is bevestigd, en voordat deze ontvangen is, is niet mogelijk. Dit is een wettelijke regeling voor online aankopen (zie Wet Koop op Afstand) om webwinkels te beschermen tegen onnodige kosten. 

Wat kunt u wel doen?

Het is mogelijk om de bestelling bij het afleveren alsnog te annuleren. Als jouw bestelling wordt bezorgd, kun je deze direct weer meegeven aan de koerier. Als je hebt gekozen voor aflevering bij een servicepoint, hoef je geen enkele actie meer te ondernemen. Als je bestelling niet wordt opgehaald, dan wordt deze automatisch binnen 7 dagen retour gestuurd naar De online dierenwinkel

LET OP: in beide gevallen zijn de retourkosten voor de kopende partij.

Kan ik veilig bestellen?

Omdat online shoppen steeds populairder wordt en er dagelijks ontzettend veel nieuwe webwinkels bijkomen, is het belangrijk dat je er zeker van bent dat je op een veilige manier kunt winkelen. Bij De online dierenwinkel kun je altijd winkelen in een beveiligde omgeving. Wij zorgen ervoor dat al jouw persoonlijke gegevens veilig worden bewaard. Daarnaast worden jouw gegevens nooit verstrekt aan derden. Zo ben je er altijd zeker van dat je op een veilige manier kunt shoppen bij De online dierenwinkel

De beveiligde omgeving voor veilig betalen bij De online dierenwinkel kun je herkennen aan het slotje in de adresbalk van de pagina.

Verder raden wij je aan om niemand je inlog gegevens te geven. Zo ben je er zeker van dat niemand misbruik kan maken van jouw account.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt bij De online dierenwinkel betalen met iDeal, Paypal, Visa, MasterCard en Bancontact. 

Afterpay en SOFORT Banking zullen later worden toegevoegd.

Bestellen en betalen bij De online dierenwinkel:

Bestellen bij ons is heel eenvoudig. Je plaatst je product(en) in de winkelwagen en gaat verder met shoppen of direct door naar de winkelwagen. Hierbij kom je in het overzicht terecht waarbij je het aantal stuks kan wijzigen, een product geheel verwijderen en/of nieuwe product kan toevoegen. Voor het verrichten van betalingen bieden wij iDeal, PayPal, Visa, MasterCard en Bancontact

Je bestelling afronden met iDeal:

Bij het afrekenen van de bestelde  items kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer jouw bank. Vervolgens word je doorgeleid naar jouw eigen bank waar de betaalopdracht klaar staat. Je wordt door je bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt verder automatisch van je betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling is voltooid.

Je bestelling afronden met PayPal:

Met PayPal kun je ook bij ons je online aankopen betalen door middel van je PayPal rekening, hier hoef je alleen je e-mailadres en wachtwoord voor te gebruiken. Dit kan ook via je mobiel of tablet met de PayPal-app. Betalen is nog nooit zo makkelijk geweest. En het is geheel gratis!

Je bestelling afronden met Visa of Mastercard:

Het bedrag wordt gereserveerd en pas afgeschreven nadat je artikel is verzonden.
Je kaart gegevens worden niet opgeslagen in onze database.

Je bestelling afronden met Bancontact:

Bij het afrekenen van de bestelde  items kun je aangeven dat je met Bancontact wilt betalen. Klik dan op de Bancontact-betaalknop en selecteer jouw bank. Vervolgens word je doorgeleid naar jouw eigen bank waar de betaalopdracht klaar staat. Je wordt door je bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt verder automatisch van je betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling is voltooid.

Bezorgen & verzendkosten

Hoe lang duurt het voordat je je pakketje in huis hebt?

De online dierenwinkel streeft ernaar om binnen 2 dagen je pakketje af te leveren. Je bestelling is altijd voorzien van een track&trace code en je kunt via onze website jouw pakketje volgen.

Welke verzendmethodes zijn er?

Wij maken onderscheid tussen een brievenbuspakket en een postpakket. Bij beide methodes krijgt u een track&trace code meegestuurd zodat u altijd uw bestelling kunt volgen.

Heeft u uw pakket niet ontvangen?

Heb je binnen 3 werkdagen jouw bestelling nog niet ontvangen, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij zoeken dan zo snel mogelijk voor je uit wat de status is van jouw bestelling

Ik ben niet thuis, wat nu?

Ben je niet thuis op het moment van bezorging? Geen probleem! Dan wordt standaard geprobeerd het pakket te leveren bij je buren. Lukt dit ook niet, dan laat de bezorger een bericht voor je achter. Hierop vind je een ‘niet-thuis-code’. Met deze code kun je op dezelfde dag tot 22:00 uur op de site van de bezorger aangeven waar jij je bestelling bij een tweede poging wilt laten bezorgen.

Je hebt dan de keuze uit één van de volgende opties:

  • Bezorging op een andere dag (tot 6 dagen vooruit te plannen).
  • Bij één van de afhaal locaties door heel Nederland. Je haalt je zending vanaf 16.00 uur de volgende dag op.
Brengen jullie verzendkosten in rekening?

Voor het verzendklaar maken, controleren en het afleveren van de bestelling betaal je een bijdrage per bestelling. Bij iedere bestelling onder de €50 wordt een verzendbijdrage van minimaal €4,99 doorberekend. U heeft de keuze uit meerdere verzendopties. Voor Belgie zendingen brengen wij minimaal €6.99 in rekening.

Bij iedere bestelling boven de €50,- is de verzending gratis. Mocht je meerdere bestelling plaatsen op dezelfde dag, dan is het niet mogelijk om deze bestellingen samen te versturen.

Voor beide bestellingen worden apart verzendkosten in rekening gebracht. Bij volledige retournering van jouw bestelling ontvang je samen met jouw aankoopbedrag jouw verzendkosten terug. De retourskosten zijn voor de klant.

Verzenden jullie internationaal?

Op dit moment bezorgen wij in Nederland, België en West-Europa

Retourneren & Klachten

Mag ik mijn artikelen retourneren?

 Retourvoorwaaden De online dierenwinkel

  • Je hebt 30 dagen om aan te geven dat je wil retourneren. Als je meerdere artikelen in één keer besteld hebt, dan begint deze termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Vanaf het moment dat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren moet je het binnen 14 dagen versturen.
  • Het artikel is, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking.
  • Bij kleding en schoenen moet het label/kaartje nog aan de kleding zitten (indien mogelijk) en het mag niet gedragen zijn.
  • Je dient zorgvuldig om te gaan met het artikel dat je retour wil sturen.
  • Stuur het artikel met alle geleverde toebehoren terug conform de retourinstructies die je van ons ontvangt bij het retour melden van je artikel.
  • Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Hoe kan ik een product retour sturen?

Je kunt jouw product retour sturen door het bijgesloten retour formulier in te vullen en het pakket op te sturen naar:

De online dierenwinkel
t.a.v. Retouren
Voorstraat 13
4793 ET Fijnaart
Nederland

Voorwaarden voor het retourproduct:

  • Het product moet ongedragen en onbeschadigd zijn
  • Het product zit nog in de originele verpakking
  • Uw retour moet binnen 14 dagen in ons bezit zijn
  • Na ontvangst van het artikel storten wij binnen 7 dagen uw geld terug op uw rekening.
Ik heb een klacht, wat nu?

Hoewel we bij De online dierenwinkel er naar streven om de hoogste kwaliteit in producten en service te bieden, kan het gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent over je bestelling. We geven je dan extra persoonlijke aandacht en zoeken samen met je naar een goede oplossing.

Stuur gewoon, via de contactpagina, een email met een goede omschrijving waarover je niet helemaal tevreden bent. Als het een productfout of een verkeerd product betreft, ruilen we deze graag kosteloos voor je om. Onze klantenservice kijkt per situatie graag wat de meest prettige oplossing voor je is.

LET OP: vermeld altijd je ordernummer in de email. We vragen je verder om je klacht wel maximaal binnen 24 uur na ontvangst van je bestelling aan ons door te geven.

Welke garantietermijn bieden jullie?

Alle door Mijndierenwinkel geleverde producten hebben een garantietermijn van dertig (30) dagen. Treedt er een mankement in een product op, meld dit dan ook via de contactpagina wat je op onze site vindt. De garantie geldt voor alle artikelen als er sprake is van een gegronde klacht. Een klacht is niet gegrond als deze bijvoorbeeld is veroorzaakt door:

  • Opzettelijke beschadiging of nalatigheid (bijvoorbeeld water-, val- en/of stootschade)
  • Verkeerd gebruik of nalatig onderhoud
  • Uitzonderlijke slijtage
  • Beschadiging door het niet opvolgen van de instructie op het wasetiket